Kuş Veterineri

Kuş veterineri evcil kuşlar için bakım ve tedavi hizmeti sunmaktadır. Evcil hayvanlar denilince akla ilk olarak kedi ve köpekler gelse de kuşlar da en çok bakılan evcil hayvanlar arasında yer alıyor. Kendilerine özgü renkleri, sevimlilikleri ve enerjileri ile birlikte evcil kuşlar çocuklardan yetişkinlere kadar çok seviliyor. Kuşunuzun bakım ve tedavileri için ise kuş veterinerlik hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.

Kuş Veterineri Ne Yapar?

Kuş veterineri kuşlarda görülen hastalıkların tedavisi için hizmet sunar. Kuşlar, memeli hayvanlara göre çok daha hassas yapıdadır. Özellikle boyutlarının da küçük olması kuşları daha hassas hale getirmektedir. Genelde evcil olarak muhabbet kuşu, papağan ve kanarya türleri tercih edilmektedir. Bu kuşlarda ise farklı hastalıklar sıklıkla görülebilir.

Kuşlar hastalandıklarında bu durumu belli etmekte diğer hayvanlara göre daha hassastır. Kısa süre içinde fiziksel olarak hastalığın belirtileri kuşlarda görülür. Durgunluk, tüylerdeki renk değişimi, keyifsizlik gibi durumlar temel olarak hastalıkların belirtileridir. Bazı hastalıklar daha hafif şekilde atlatılmaya müsaitken bazıları ise çok ciddi enfeksiyonlara yol açabilir. Bu bakımdan da kuşunuzda herhangi bir hastalık belirtisi görüldüğünde mutlaka uzman veterinere başvurmalısınız.

Ispartakule Veteriner PatiKule

Veteriner hizmetleri kapsamında kuşunuzdaki rahatsızlığın ne olduğu üzerine detaylı inceleme yapılmaktadır. Tahlil ve röntgen gibi hizmetler ile hastalığın tam tespiti mümkündür. Aynı zamanda tespit sonrasında kuşunuzun iyileşmesi için gerekli tedavi yöntemleri de uygulanmaktadır.

Kuşlarda Hastalık Belirtileri Neler?

Kuş veterineri tarafından yapılacak olan incelemeler ile birlikte hastalığın tam olarak tespiti mümkündür. Ancak veterinere gelmeden önce kuşunuzda sorun olup olmadığını çeşitli belirtileri göz önünde tutarak kendiniz de tespit edebilirsiniz. En yaygın belirti halsizlik ve durgunluktur. Eğer kuşunuz uzun süreler boyunca sabit bir şekilde olduğu yerde duruyorsa bu hastalık için en önemli belirtidir. Bunun yanında iştahsızlık, kusma, ses kısılması, ishal, topallık, gagada renk değişimi gibi durumlar da hastalığına yönelik ciddiye alınması gereken belirtiler arasındadır.

PatiKule sayesinde kuşunuza yönelik hastalık doğru şekilde tespit edilecektir. Kuşların hassas yapıları göz önünde tutulduğunda sağlanacak olan tetkik ve tedavi işlemleri de uzman veteriner ile sorunsuz şekilde tamamlanmaktadır.