Kedilerde Solunum Yolu Enfeksiyonu

Kedilerde solunum yolu enfeksiyonu yaygın olarak görülebilir. İnsanlarda görüldüğü gibi kedilerde de soğuk algınlığına benzer şekilde görülen bu enfeksiyon, kediler arasında hızlı şekilde yayılabilir. Çok şiddetli olmadığı durumlarda kedilerin enfeksiyonu atlatmaları mümkündür ancak bazen çok şiddetli seyreder ve zatürre gibi hastalıklara da yol açabilir.

Kedilerde Solunum Yolu Enfeksiyonu Neden Olur?

Kedilerde solunum yolu enfeksiyonu virüs veya bakterilerin sebep olduğu hastalıktır. Akciğerler yerine boğaz ve burun kısımları virüsler tarafından hedef alınır. Ölümcül sonuçları genel olarak olmasa da zatürre gibi durumlar yüzünden ciddi sonuçlara yol açabilir.

Kedilerde Solunum Yolu Enfeksiyonu

Doğru tedavi ile kolay şekilde atlatılabilecek bu enfeksiyon için erken teşhis ve tedavi önem taşır. Bu yüzden de enfeksiyon belirtileri yakından takip edilmelidir. Tipik olarak belirtiler şu şekildedir;

• Burun akıntısı
• Göz akıntısı
• Öksürük
• Boğuk ses
• Burun ve ağız ülseri
• Salya akıntı ve tükürük
• Halsizlik – yorgunluk

Bu belirtilerden sadece bir tanesi olabileceği gibi birden fazlası aynı anda görülebilir. Virüsler bu enfeksiyonun gelişimi için en yaygın sebeptir. Dolayısıyla her durumda kedinizi virüslerden korumanız mümkün olmayabilir. Özellikle çok kedili evlerde bir kediden diğer kedilere bu enfeksiyon çok hızlı şekilde yayılabilir. Enfeksiyona neden olan virüsler ise Herpes, calicivirüs ve klamidyadır.

Bağışıklık sistemi zayıf olan yavru ve yaşlı kedilerde bu virüsler çok hızlı şekilde yayılır. Aynı zamanda düzenli aşıya sahip olmayan kedilerin de bağışıklık sistemleri zayıf olacağından yine virüslere yakalanma olasılıkları daha yüksektir.

Kedilerde Solunum Yolu Enfeksiyonu Nasıl Tedavi Edilir?

Kedilerde solunum yolu enfeksiyonu tedavisi mevcut hastalığın şiddetine göre veteriner tarafından karar verilecek yöntemler ile yapılacaktır. Tedavi sürecinde farklı araçlar kullanılabilir.

Enfeksiyona neden olan virüsler ise Herpes, calicivirüs ve klamidyadır.

Genel olarak antibiyotik, göz damlası, sıvı takviye ve iştah açıcılar enfeksiyonun tedavisinde sık olarak kullanılan araçlardır. Eğer kediniz tedaviye yanıt vermezse bu durumda antiviral ilaçlar kullanılacaktır.

Enfeksiyonun tedavisinde en önemli noktalardan birisi erken teşhis koyularak bir an önce tedaviye başlanması olduğu için Avcılar gece çalışan veteriner olarak hizmet veren PatiKule’ye bir an önce başvurmak kedinizin bir an önce iyileşmesi için çok yararlı olacaktır.