Kedilerde Mikroçip Zorunlu mu?
Kedi ve Köpeklerde Mikroçip Uygulaması Son Gün 31.12.2022

Kedilerde Mikroçip Zorunlu mu?

Kedilerde mikroçip diğer evcil hayvanlar için olduğu gibi 2023 itibariyle zorunlu hale geliyor. Bu bakımdan mevcut kedi ve evcil hayvan sahipleri 2022’nin sonuna kadar mikroçip taktırmadıkları halde ceza ödemek zorunda kalacaklar.

Resmi Gazete’de yayımlanan Kedi, Köpek ve Gelinciklerin Kimliklendirilmesi ve Kayıt Altına Alınmasına Dair Yönetmelik ile zorunlu hale getirilen bu uygulama 31.12.2022 tarihine kadar tüm kedi, köpek ve gelincik sahiplerinin mikroçip taktırmalarını gerektiriyor. Yapıları gereğince mikroçip takılamayacak olan kuş ve balıklar için ise bu durum geçerli değil.

Evcil Hayvanlarda Mikroçip

Yeni doğan ve sahiplenen evcil hayvanlar için geçerli olan bu duruma uyulmaması halinde ise 1 Ocak 2023 tarihinden itibaren evcil hayvan sahibine 10 bin TL ceza uygulanacak.

Mikroçip Nedir?

Köpek ve kedilerde mikroçip kimlik uygulaması evcil hayvanların kayıt altına alınması içindir. Özel frekans ile çalışan bu mikroçipler her hayvana özel olarak 15 haneli özel bir kimlik bilgisi barındırıyor. Yaklaşık olarak pirinç tanesi büyüklüğünde olan bu çipler, kolayca takılmaktadır.

Mikroçipin kullanım amacı ise her hayvana kimlik oluşturmaktır. Normal koşullarda hayvanların birbirinden ayırt edilmesi zor olacağından, bu yöntem sayesinde pratik ve kolay sayesinde kimliklendirme yapılacaktır.

Mikroçip Nasıl Takılır?

Kedi ve köpekler için takılması zorunlu hale getirilen mikroçip uzman veteriner tarafından takılmaktadır. Özel olarak yapılan bir iğne yardımıyla hayvanın kürek kemiklerinin arasında yer alan gevşek derisinin altına yerleştirilen mikroçip, mutlaka uzmanlar tarafından uygulanmalıdır.

Mikroçip takılma aşamaları şu şekildedir;

• Çip veteriner tarafından enjektör ile deri altına yerleştirilir.
  • Bu işlem deri altına uygulandığından uygulama esnasında küçük bir ağrı oluşabilir. Ancak ağrı kısa sürelidir.
  • Çok küçük bir ağrı oluşturacağı için anestezi gibi uygulamalar yapılmaz.
  • Mikroçip takıldıktan sonra ise veteriner hekim tarafından çip bilgileri Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı olan HAYBİS sistemine kaydedilir.

Gece açık konseptinde 7/24 hizmet veren PatiKule Veteriner Kliniğinde evcil hayvanlarınız için mikroçip taktırabilir ve mikroçip kimlik sahibi olabilirsiniz. Avcılar, Bahçeşehir, Ispartakule başta olmak üzere tüm İstanbul’daki evcil hayvanlar için mikroçip uygulaması PatiKule tarafından özenle gerçekleştirilmektedir.
Daha detaylı bilgi için 0501 200 21 25 numaralı PatiKule Danışma Hattını arayabilirsiniz.

Mikroçip Taktırmak Ücretsiz mi?

Devlet tarafından yasal bir zorunluluk haline getirilmesine karşılık mikroçip taktırmak ücretsiz değildir. Özel veteriner kliniklerinde yapıldığı için klinik tarafından belirlenmiş olan ücreti ödemek gerekecektir. Bu ücret ortalama 300 – 400 TL civarında olacaktır.

Evcil Hayvanlarda Mikroçip Kimlik

Mikroçip Neden Takılıyor?

Köpeklerde ve kedilerde mikroçip uygulaması için evcil hayvan sahiplerinin bu uygulamanın neden yapıldığını tam olarak anlaması için bilgilendirme yararlı olacaktır.

• Mikroçipte yer alan 15 haneli numara her hayvana özel olarak belirlenir. Bu numaralar bir tür kimliği olur ve sisteme aşı bilgileri, sahip değişikliği, kayıp durumu ve ameliyatlar ile bilgiler girilir. Eğer çip esnasında önceden oluşan bu durumlar bilinmiyorsa artık çipten sonraki durumlar kaydedilecektir.
  • Kaybolma durumunda veterinere gelecek ya da getirilecek evcil hayvandaki mikroçip sayesinde sahibinin iletişim bilgilerine ulaşılabilecektir. Bu da sahibinin kolay şekilde kaybolan evcil hayvanını bulmasını sağlayacaktır.
  • Aynı şekilde evcil hayvanların sokağa bırakılmaları durumunda da yine ilgili birimler tarafından yapılacak denetimler sonucunda bu durum tespit edildiğinde en son sahibine cezai yaptırım uygulanacaktır.

Mikroçip ile Hangi Bilgiler Kayıt Altına Alınır?

Mikroçip ile evcil hayvanların şu bilgileri kayıt altına alınmaktadır:

• Adı
  • Pasaport numarası
  • Irkı ve Türü
  • Cinsiyeti
  • Rengi
  • Doğum tarihi
  • Aşı, tedavi ve geçirdiği ameliyatlar
  • Sahibinin adı, iletişim bilgileri.