Pug Köpeklerin Özellikleri Nelerdir?

Pug Köpeklerin Özellikleri Nelerdir? Nasıl Bakılmalı?

Pug köpek türünün Orta Asya’dan çıktığı bilinmektedir. Ataları tam olarak keşfedilmemiştir. Pug köpeklerin özellikleri nelerdir denildiğinde ilk bilinmesi gereken; küçük köpek türleri arasında yer almasıdır. 35 santimi geçmeyen boyları vardır. Kiloları ise 6-9 arasında değişmektedir. Soğuğa ve sıcağa karşı dayanıksız olan bu cins, hava değişimlerinden etkilendiği için sokakta yaşayamamaktadır. Ev ortamında sakin olması, az havlaması nedeniyle evde beslenmesi kolay olan bir cinstir. Otoriteye ve sahibine itaati pek sevmemesine rağmen sahibini üzmemek için ev ortamında kurallara hemen uyum sağlamaktadır.

Pug Özellikleri Neler?

Pug köpeklerin özellikleri bakımından diğer köpeklere nazaran daha iyi bir ev köpeğidir. Kısa boyludur. Ağız ve burun çevreleri siyah renklidir. Yuvarlak yüzleri bu cins köpeklere sevimlilik katmaktadır. Ön patileri kısadır. Bu yüzden iyi yüzemezler. Mutlaka yardımcı olacak köpek deniz eşyalarının kullanılması gerekir. Aksi takdirde boğulabilir. Renkleri gümüş veya kahverengi tonlarındadır. Isırma eğilimleri vardır. Sinirlendirmemek gerekir. Yaramazlık yapmayı severler fakat ses tonlarına oldukça duyarlılardır. Yapılmaması gereken şeyi hemen anlarlar bu yüzden ceza vererek eğitmeye gerek yoktur. Akıllıdırlar. Yabancılarla ve çocuklarla iyi anlaşırlar.

Pug Köpekler Nasıl Bakılmalı?

Fakat bazıları sahiplerini kıskandıkları için yabancılara karşı hırçın tavırlar sergileyebilmektedir. Çok fazla havlamazlar bu yüzden apartmanda oturanlar rahatlıkla sahiplenebilir. Evde uyumayı, dışarıda ise oynamayı severler. Bu yüzden evde gürültü yapmazlar. Dışarı çıktıkları zaman ise yerlerinde duramazlar. Koşmak isterler. Günlük egzersizlerini yaptırmak oldukça önemlidir. Fakat çok soğuk ve sıcak havalarda egzersiz yaptırırken dikkatli olunması gerekmektedir. Bahar dönemi geldiğinde alerji olabilir. Kaçma girişimleri yoktur fakat çiftleşme dönemi geldiğinde huyları değişebilir. Çok sıcak havalarda nefes darlığı çekmemeleri için akşamları yürüyüş yaptırılması gerekmektedir.

Pug Bakımı ve Eğitimi

Pug köpeklerin özellikleri ile sağlık denildiğinde Pug köpek bakımı hastalanmaması açısından oldukça önemlidir. Çabuk hastalanabilirler bu yüzden banyo yaptırıldıktan sonra iyice kurulamak ve köpek kazağı giydirmek gerekmektedir. Sürekli büyümediği ve aynı oranlarda kaldığı için alınan köpek kıyafetlerinin ömürleri uzun olmaktadır. Tuvalet eğitimi verilmesi inatçı yapısı nedeniyle zordur. Sabır ve özveri isteyen bu süreci atlattıktan sonra bir daha eğitilmeye ihtiyaç duymazlar. Kuralları uygularlar. Tüyleri çok kısadır. Tüylerinin taranmasından hoşlanırlar. Bazılarının tüyleri çok fazla dökülebilir.

Veterinerin bilgisi dahilinde belirli vitamin ve yağ takviyeleriyle tüylerini güçlendirmek mümkündür. Diş ve kulak temizliklerini atlamamak gerekmektedir. Bunlara ek olarak yüzlerindeki kırışıklıklar yüzünden bazı kir ve tozlar yüzlerinde birikebilir. Her hafta gözlerine burnuna dokunmadan yüz temizliğinin yapılması gerekmektedir. Yapılmadığı zaman cilt hastalıkları meydana gelebilir. Aşılarının tam olması sağlıklı bir ömür geçirmesine yardımcı olmaktadır. Bunun için nöbetçi veteriner PatiKule’den yardım alabilir, aşılarını eksiksiz yaptırabilirsiniz.

Pug Bakımı ve Eğitimi

Solunum yolu hastalıklarını çabuk kapabilirler bu yüzden dikkatli olunması gerekmektedir. Pug türü köpekler egzersiz yapmayı severler. Ev içinde uyumayı tercih ederler fakat dışarıda çok enerjik ve meraklı yapıya bürünüp enerjilerini dışarıya atarlar. Diğer köpeklere nazaran daha fazla su içme ihtiyaçları vardır. Günde 2 litre su içebilirler. Şebeke suyu vermek bu köpeklerin sağlığına dokunabilir. Bu yüzden hazır veya arıtılmış sular tercih edilmelidir. Köpek mamalarını çok severler. Ölçülü vermek sağlıkları açısından uygundur. Pug köpek eğitimi zordur. Sabır, dikkat ve sevgi gerektiren bir süreçtir. Çünkü Pug köpekler oldukça inatçılardır. İtaat etmeyi sevmezler. Ancak sabrın sonunda verilen eğitimi de ömür boyu unutmazlar. Ses tonlarından ne yapmaları gerektiğini anlayacak bir zekâları vardır.