Köpeklerde Tüy Dökülmesi

Köpeklerde Tüy Dökülmesi Neden Olur?

Köpeklerde tüy dökülmesi neredeyse her köpekte görülen bir durumdur. Bazı türler daha az tüy dökerken bazılarında ise daha fazla tüy dökümü görülebilir. Çift katmanlı kürkü olan köpeklerde tüy dökülmesi daha fazladır.

Mevsimsel Tüy Dökülmesi

Köpeklerde tüy dökülmesi normal koşullarda mevsimsel şartlara bağlı olarak görülür. Köpeklerde büyük çoğunluk sonbahar ve ilkbahar mevsimlerinde fazlaca tüy döker. Çift katmanlı kürkü olan köpeklerde kürk yapısı alt katman ve üst katman diye ayrılır.

Köpeklerde Tüy Dökülmesi

Üst katman görünen ve dokunulan kısımdır, alt katman ise daha yumuşak yapıdaki kısa tüylerin yer aldığı kısımdır. Tüy dökülmesi esas olarak hava sıcaklıklarında meydana gelen değişimler ile birlikte görülür.

Havalar ısındığında kışlık tüyler dökülür ve ince tüyler çıkar. Havalar soğuduğunda ise ince tüyler dökülür ve soğuk kış aylarında sıcak tutmaya yarayacak kalın yapıdaki tüyler yerlerine çıkar. Tüy dökülmesi ise ırklara göre farklılık taşıyabilir.

Tüyler Neden Dökülür?

Köpekler aslında sürekli tüy dökerler ancak bazı dönemlerde daha fazla tüy dökümü gerçekleştirirler. Hormon, çevresel, beslenme şekli ve genel sağlık durumu tüylerin dökülmesinde etkilidir. En yaygın tüy dökülme sebebi mevsimsel değişimdir. Bunun yanında nedensiz şekilde görülen tüy dökme çeşitli hastalıkların da belirtileri olabilir. Özellikle mevsim koşullarından bağımsız olarak köpeğiniz aşırı tüy döküyorsa acil veteriner PatiKule’ye başvurarak muayene talep edebilirsiniz.

Avcılar Veteriner PatiKule

Cilt sorunları, hormon hastalıkları, beslenmede yetersizlik, vitamin eksikliği gibi durumlar tüy dökülmesi üzerinde doğrudan etkili olmaktadır. Köpeğinizde şayet çok fazla tüy dökülmesi meydana geliyorsa bu durumda vakit geçirmeden hastalıkların önlenmesi ve teşhis edilebilmesi açısından veteriner hekim ile iletişime geçmelisiniz.

Tüy Dökülmesinin Kontrolü

Köpeklerde tüy dökülmesi tamamen engellenememektedir. Zaten kürkleri köpeklerin bir parçaları olduğu için doğal döngüleri içinde gelişir, dökülür ve yerine yenileri çıkar. Tüylerin tıraş edilmesi de dökülmeleri engellemez. Sadece kısa tüyler olacağı için etrafta görünmeleri daha az olur. Tüylerin etrafa saçılmaması için düzenli olarak tarama yapabilirsiniz. Tarama aynı zamanda köpeğinizin hoşuna da gidecek ve bu eylemden mutlu olacaktır. Ayrıca tüyleri de daha parlak görünüme sahip olacaktır.