Köpeklerde Yaşlanma Nasıl Anlaşılır?

Köpeklerde yaşlanma tüm canlılarda olduğu gibi bazı belirtiler ile birlikte görülür. Yaşlanma ile fiziksel ve mental olarak değişiklikler söz konusu olur. Yaşlanma köpeklerde ırklara göre değişkenlik taşır. Örneğin Danua ırkı 6 yaşından sonra yaşlı olarak kabul edilir. Fakat bir başka ırk 10 yaşından sonra yaşlılık evresine girer. Bu yüzden köpeğinizdeki yaşlanma belirtilerini doğru takip etmek önemlidir.

Köpeklerde Yaşlanma Belirtileri

Köpeklerde yaşlanma belirtileri köpeğinizin ilerleyen süreçte yaşamını daha kolay hale getirmeniz için yararlı olacaktır. Yaşlılık ile birlikte özellikle fiziksel açıdan birtakım değişiklikler meydana gelir. Görmede zorluk veya gözlerde bulutluluk en yaygın belirtilerdir. Zamanla yavaş şekilde meydana geldiği için görme kaybının tespiti nispeten zordur.

Köpeklerde Yaşlanma Nasıl Anlaşılır?

Köpeğiniz yürürken, koşarken, oynarken sıklıkla etrafına çarpmaya başlamışsa bu durum gözlerinde görme kaybı olduğuna etkili bir işarettir. Gözlerdeki kaybın hangi derecede olduğunun net anlaşılması için ise profesyonel yardım gerekebilir. Bu durumda da acil veteriner kliniği PatiKule’den yardım alabilirsiniz.

Bir diğer fiziksel belirti ağız kokusudur. Köpeklerde ağız kokusu sık görülür ancak yaşlanma durumunda daha kötü bir koku oluşur. Bağışıklık sistemi zayıfladığı için diş ve diş etlerinde daha fazla sorunlar ortaya çıkar. Bu bakımdan ağız kokusunu da önemli bir yaşlılık işareti olarak kabul edebilirsiniz.

Yavaş hareket etme de kaslarında oluşan zayıflık yüzünden en bariz belirtidir. Eğer köpeğiniz eskiden yaptığı hareketleri yapmakta zorlanıyor, örneğin koltuğa inip çıkmakta bile güçlük çekiyorsa yaşlılık evresinde olduğu anlaşılabilir.

Fiziksel değişikliklerin yanında uyku düzeninin bozulması, daha çok havlaması, önceden bildiklerini unutma gibi davranışsal etkilere de dikkat edebilirsiniz.

Yaşlanan Köpeğinize Yardım Etmek

Köpeklerde yaşlanma artık onların başka bir yaşam evresine geçtiğini gösterir. Bu yüzden fiziksel ve davranışsal değişiklikleri önemseyerek köpeğinize yardımcı olmaya çalışmalısınız. Özellikle uzman veteriner hekim tavsiyesi almak köpeğinize doğru şekilde destek olmak açısından yarar sağlayacaktır.

Köpeğinize yardım edin

Köpeğinizin yaşam alanında kendisini daha rahat hissedeceği alanlar hazırlamak, kendisini çok yormamak, beslenmesine ve sağlığına dikkat etmek de bu süreçte mutlaka özen gösterilmesi gereken konular arasında yer alır. Aynı zamanda sağlığının korunması ve kötüleşmemesi için egzersiz gibi aktiviteler de ihmal edilmeden uygulanmalıdır.