Köpek Sahiplenmek Neden Önemli?

Köpek sahiplenmek, evcil hayvan sahiplenmek isteyenlerin ilk aklına gelen eylem oluyor. Köpekler ömür boyu verdikleri sevgi, sadakatle bilinen hayvanlardır. İçlerinde kin yoktur. Bulundukları evi, kendi ailesi olarak benimseyip koruyup kollarlar. Bu yüzden, pek çoğu iyi bir bekçi köpeği ve ailenizin en yakın dostu olmaktadır.

Köpek Sahiplenmek Aileye Mutluluk Verir

Köpek sahiplenmek yabancılara karşı havlayarak evin ve benzeri yaşam alanlarının korunmasında da yardımcı olur. Bahçeli evi olanların sahiplenmesi bu yüzden çok daha avantajlıdır. Yapılan araştırmalara ve çalışmalara göre; köpek sahiplenen ailelerin kalp krizi geçirme riski, köpek sahiplenmeyen ailelere göre oldukça düşüktür. Bu da köpeklerin insanlara mutluluk verdiğinin kanıtıdır.

Köpeklerin Bebek ve Çocuk Sevgisi

İnsan dostu olan bu sevimli canlar aynı zamanda bebek ve çocuklarla da çok iyi anlaşmaktadır. Bebek bakıcılığı görevi verildiğinde çok iyi şekilde görevini yerine getirmektedir. Köpeklerin günlük egzersizlere ihtiyaçları vardır. Bu yüzden günde 1-2 saat yürüyüş yaptırmak gerekmektedir. Yürüyüşler esnasında köpeği sahiplenen kişi de yürüyeceği için, bu durum fiziksel sağlığa çok büyük yarar sağlayacaktır. Hareketsizlikten yakınan kişilerin derdine adeta derman olan bir durumdur.

Köpek Sahiplenmek Neden Önemli?

Ayrıca köpekler çok iyi dost oldukları için kalplerinde sahiplerine karşı büyük sevgi vardır. Sevmek ve sevilmek insanların ruhsal ihtiyaçlarından bir tanesidir. Köpekler, insanların sevilme ihtiyacını karşılık beklemeden yerine getiren sevimli, masum varlıklardır.

Hayvan Sahiplenme Nedir, Neden Önemlidir?

Hayvan sahiplenme, yuvasız kalan canlara yuva olmak; onların bakımını ve beslenmesini üstenip aile olmak anlamına gelmektedir. Tüketim dünyasının hızla ilerlemesi, her tarafın insanlar ve teknolojik cihazlarla donatılması, araba gibi ulaşım vasıtalarının artması hayvanların sokakta yaşamasını imkansız hale getiren bir durum olmuştur. Bu yüzden kedi ve köpek sahiplenmek onlara yuva olma; çok önemli ve hatta zaruri bir durum haline gelmiştir. Onlara bakmak ve yuva olmak sosyolojik olarak daha iyi ve mutlu topluma dönüşmek açısından önemlidir. Hayvanların; bebeklere, çocuklara, yetişkinlere, yaşlılara katkısı pek çok araştırma sonucunda kanıtlanmış bir durumdur.

Aile Dostunuz Köpekler

Özellikle ilk evcil hayvanınızın köpek olması iyi bir arkadaşlığın başlaması anlamına gelecektir. Köpeğiniz yıllarca size arkadaşlık yapacak aranızda çok özel bağlar kurulacaktır. Köpeğinizi sahiplenme öncesi ve sonrasında ise gerekli kontrollerini yaptırmak, aşılarını tamamlamak ve diğer bakımları için Avcılar nöbetçi veteriner PatiKule ile iletişime geçebilirsiniz.