Kedilerin Ağzı Açık Nefes Alması Nedendir?

Kedilerin ağzı açık nefes alması bazen kedi sahiplerinin telaşlanmasına yol açabilir. Bu durum ilk bakışta kedinin solunum zorluğu yaşadığına işaret edebilir. Eğer sürekli olarak ağzı açık nefes alıyorsa çeşitli hastalıkların belirtisi olacağı için bu durumun üstünde durulması gerekir.

Kedilerin Ağzı Açık Nefes Alması Nedendir?

Kediler Neden Ağzı Açık Nefes Alır?

Kedilerin ağzı açık nefes alması sürekli şekilde gerçekleşiyorsa bu durum çeşitli hastalıklara işaret edebilir. Kediler genel olarak burunlarından nefes alırlar ve dakikada ortalama 30 nefes alırlar. Nefes alışverişleri sırasında ses çıkarmazlar ve ağızlarını da açmazlar. Ancak kediniz ağzını açarak nefes alıp veriyorsa bu durum bir anomaliye işaret eder.

Bu durumun da üstünde durmalısınız. Çünkü ağızdan nefes alıp vermek kedinizin solunum güçlüğü yaşadığını gösterir. Bunun yanında solunum güçlüğüne hastalık yol açabileceği gibi kullanmakta olduğu bir ilacın yan etkisi de görülebilir. Ayrıca öksürme, kafasını aşağıda tutma gibi belirtiler de gösterebilir. Genel olarak ağızdan nefes alıp vermeye yol açan hastalıklar şu şekildedir;

• Tümör
  • Bakteriyel enfeksiyonlar
  • Alerji
  • Bronşit
  • Astım
  • Göğüs hastalıkları sebep olmaktadır.

Özellikle göğüs ve solunum yollarında meydana gelen hastalıkların en belirgin işareti ağızdan nefes almaktır. Bu durumu fark edince mutlaka vakit kaybetmeden gece çalışan veteriner PatiKule gibi acil veterinere gitmelisiniz.

Solunum Zorluğu Belirtileri Neler?

Kedilerin ağzı açık nefes alması genel olarak solunum zorluğuna işaret eder. Solunum hastalıkları da sık olarak görülür. Kediler nefes alırken sağlıklıyken nefes çıkarmazlar şayet küçük bile olsa kediniz ses çıkarıyorsa bu durum solunum zorluğu yaşadığına işaret eder. Zaten solunum esnasında ses çıkarması beraberinde ağzı açık nefes almayı da getirecektir. Nefes darlığı yaşayan kediler burundan nefes alırken zorlandıkları için ağızlarını açarak nefes alırlar.

Kedi

Ayrıca nefes alıp verirken karın ve midesi de normalden çok daha fark edilir şekilde hareket eder. Bunun yanında nefes sırasında dirseklerini de açması yine nefes zorluğu yaşadığının işaretidir. Tehlikeli hastalıkların da işaretçisi olabileceği için kedinizde görülen solunum zorluğu durumunda mutlaka veterinere vakit kaybetmeden başvuru yapmalısınız. Veteriner tarafından solunum zorluğunun saptanması sonrasında uygun tedavi uygulanacaktır.