Kedilerde Kaudal Stomatit

Kedilerde Kaudal Stomatit

Kedilerde kaudal stomatit ya da caudal stomatitis farklı nedenlere bağlı olarak görülmektedir. Ağız yarası ve enfeksiyonları anlamında kullanılan bu ifade, ağız bakımının iyi yapılmadığı durumlarda ortaya çıkmaktadır. Kedinizin ağzında yara bulunuyorsa ve bu yaraya iyi bakılmadıysa kısa sürede stomatit görülebilir. Stomatit ağız bölgesinin geniş kısmında ortaya çıkar. Genel olarak ise ağız kenarı, dil, damat, iç yanak ve diş etlerinde görülmektedir.

kaudal stomatit -caudal stomatitis

Kedilerde Kaudal Stomatit Belirtileri Neler?

Kedilerde stomatitis farklı şekilde kendisini gösterebilir. Belirtilerin doğru şekilde takip edilmesi bir an önce tedavi edilmesi için yararlı olacaktır.

• Genel olarak önemli bir belirti diş eti renginde meydana gelen değişimdir, diş eti rengi kırmızıya döner.

• Ağız içinden gelen kötü koku.

• Durduk yere ağızdan gelen kan.

• İştahta azalma.

• Aşırı salya akması.

• Çatlamış şekilde görünen diş etleri.

• Kedinizin ağız bölgesini sizden sakınmaya çalışması yaygın belirtilerdir.

Kedilerde Kaudal Stomatit Belirtileri

Bu belirtilerden birisi veya birkaçı bulunuyorsa Avcılar gece çalışan veteriner PatiKule’ye başvurarak hemen tetkik yapılmasını sağlayabilirsiniz. Yapılacak olan inceleme sonucunda kedinizde kaudal stomatit görülüyorsa gerekli tedavi yöntemlerine geçilecektir.

Kaudal Stomatit Neden Oluşur ve Nasıl Tedavi Edilir?

Kaudal stomatit oluşumu için tek bir neden bulunmaz. Özellikle tıbbi açıdan da kesin bir sebep yoktur. Genel olarak ise ağızda meydana gelen yaraların büyümesi, enfeksiyon kapması ve bunun sonucunda da hızla yayılması neden gösterilmektedir. Ayrıca uzmanlar bağışıklık durumuyla da yakından ilişki kurmaktadır. Bağışıklığı zayıf olan kedilerde stomatit çok daha sık ve yaygın görülür. Dişlerdeki tartar ve çürük gibi sorunlar da stomatit oluşumunu tetiklemektedir.

Stomatitis tedavisi

Stomatitis tedavisi için uzman veterinerden yardım alınmalıdır. Öncelikli olarak stomatitis oluşumu için nedenler tespit edilmeye çalışılır ve bunun sonucunda uygun tedavi yöntemi uygulanır. Başlangıçta profesyonel olarak ağız ve diş temizliği yapılır. Dişlerin genel durumu kontrol edilir ve çürük dişlerin tedavisi sağlanır. Bunun dışında antibiyotik ve kronik imnun baskılayıcı tedavi de uygulanmaktadır. Bazı durumlarda ise (örneğin iç yanakta meydana gelen iltihaplanma gibi) cerrahi operasyon da yapılabilir. Tehlikeli bir durum olabileceği için mutlaka stomatit tedavisinde uzman veterinerden destek alınmalıdır.