Kedilerde FIP Hastalığı Nedir? Kedilerde Corona Hastalığı

Kedilerde FIP Hastalığı Nedir? Kedilerde Corona Hastalığı

Corona taşıyıcı kedi olarak da bilinen kedilerde FIP hastalığı, özellikle koronavirüs salgının ortaya çıkmasıyla kedilerimiz için de önemli bir sorun haline geldi. Özellikle etkileri bakımından kedi sahiplerinin en çok çekindiği hastalıkların başında gelen bu hastalık, kedilerin bağışıklık sistemlerine zarar vererek ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir.

Kedilerde FIP Hastalığı Nedir?

Yaygın olarak corona taşıyıcı kedi olarak bilinen hastalık esasında FIP hastalığıdır. Koronavirüsün sebep olduğu ve bağışıklığın düşmesiyle beraber karın zarı bölgesinde sıvı birikimi ve yangıya yol açan bu hastalık oldukça tehlikelidir.

Kedilerde Corona FIP Hastalığı

Açılımı “Feline İnfektious peritonitis” olan bu hastalık evcil ve vahşi kedilerde görülebilir. Kedi koronavirüsü olarak da bilinmektedir. Genel olarak 2 yaşından küçük ve 13 yaşından büyük olan kedilerde ciddi sağlık sorunlarına yol açarak ölümle sonuçlanabilir.

FIP hastalığı kuru ve ıslak olarak iki çeşide ayrılır. Islak FIP, göğüs ve karın kısmında sıvı birikmesiyle oluşurken kuru olarak adlandırılan FIP iç organlarda büyümeye yol açar. Dışkı ve temas yoluyla diğer kedilere bulaşır. Her ne kadar bu hastalığa yakalanan kediler Corona taşıyıcı kedi olarak bilinse de virüs sadece kediler arasında yayılır, insanlara bulaşmaz.

FIP Belirtileri Neler?

Corona taşıyıcı kedi yani kedilerde FIP hastalığına yakalanmış kedinin belirtileri şu şekilde;

• Yüksek ateş
• Kilo kaybı
• Vücutta sıvı birikmesi ve kilo almış gibi görünmesi
• Gözlerde sulanma
• Nefes alıp vermekte zorluk
• Durgunluk ve sürekli olarak hareketsiz kalma
• Burun tıkanıklığı ve nezle

Bu belirtilerin hepsinin bir anda görülmesi beklenmez. Özellikle insanlarda olduğu gibi kedilerde de Corona virüsü önce birkaç belirti ile başlayarak sonrasında belirti sayısını arttırabilir.

Kedilerde FIP Bulaşması

FIP Nasıl Bulaşır?

Her ne kadar Corona taşıyıcı kedi olarak bu hastalığa yakalanmış kedilere isimlendirme yapılıyor olsa da virüs ancak kediler arasında yayılır. İnsanlara bulaşmaz. Kediler arasında da doğrudan temas veya virüs kapmış kedinin eşyalarının sağlıklı kedi tarafından oynanması ile bulaşır. Bu yüzden taşıyıcı kediler ile temasın olmaması çok önemlidir. Eğer taşıyıcı olacağını düşündüğünüz bir kedi ile kedinizin teması gerçekleşmişse vakit kaybetmeden veterinere başvurmalısınız. Kedinizdeki belirtilerden şüpheleniyorsanız tedavi için nöbetçi veteriner kliniği PatiKule ile iletişime geçebilirsiniz.