Kedilerde Diş Temizliği

Kedinizin dişlerini temizlemenin düzenli bir ağız sağlığı rutininin parçası olması gerektiğini ve kedi dostunuz için dikkate alınması gereken bir şey olduğunu bilmiyor olabilirsiniz. Kedilerde diş temizliği kedinin ağız sağlığı için önemlidir.

Kediler diş problemlerinden muzdarip olabilirler. Kedinizin dişlerini düzenli olarak fırçalamak, başka problemlerin nedeni olabilecek ağız hastalıklarını önlemeye yardımcı olabilir. Bu rahatsızlıklara örnek olarak düzgün yemek yememek ve böbrek hastalığını verebiliriz.

Kedilerde Diş Temizliği

Kedilerde Diş Temizliği Nasıl Yapılır?

Kedi diş temizliği göz korkutucu bir görev gibi görünebilir, ancak PatiKule Blog yazarları olarak sizinle paylaşacağımız aşağıdaki adımlarla siz ve kedi dostunuz basit bir diş temizleme rutinine giden yola başlamış olacaksınız.

Kediniz Diş Çıkarmayı Bırakana Kadara Bekleyin

Kedinizin dişlerini fırçalamadan önce, altı aylık olana kadar bekleyin. Yavru bir kedinin 6. ayı genellikle diş çıkarmanın durduğu zamandır ve bu süreç için acı verici bir dönem olabilir. Diş çıkarırken kedinizin dişlerini fırçalamaya çalışırsanız, bu onların daha fazla acı çekmesine ve gelecekte dişlerini fırçalatma konusunda isteksiz olmasına neden olabilir.

Kedi Diş Temizliği Ürünleri için Veterinere Danışın

Kedinizin dişlerini temizlemek için doğru ürünleri kullanmanız kedinizin ağız sağlığı açısından çok önemlidir. Kolay kullanım için parmağa takılan yumuşak parmak fırçaları gibi, insanlar için kesinlikle kullanmayacağınız ancak kediler için kullanabileceğiniz farklı ürünler vardır. Kediniz için temizleme deneyimini daha lezzetli hale getirebilecek ve gelecekte diş temizlemeyi dört gözle beklemelerine neden olabilecek farklı diş macunları da vardır.

7/24 Açık Veteriner İstanbul

Veterineriniz, kediniz için en uygun ürünleri ve diş macunlarını önerebilir. İstanbul’da 7/24 veteriner konseptinde hizmet veren PatiKule Veteriner Kliniğinden kediniz için ağız parmak diş fırçası ve diş macunu alabilir, bilgi için danışabilirsiniz.

Kedinize, Ağızlarına Dokunmanın İyi Bir Şey Olduğunu Öğretin

Mümkün olduğu kadar küçük yaşlardan itibaren, kedinizi ağzına dokunmanıza veya yüzünü nazikçe tutmanıza izin verecek şekilde eğitmeyi deneyin. Bu, dişlerini temizlemeye karar verdiğinizde size daha kolay bir deneyim sağlayacaktır. Bebek adımlarını atın ve kedinize karşı sabırlı olun. Ağızlarına dokunmanıza izin vermek onların doğasında olmayabilir, bu nedenle güven oluşturmak için ikramlar, ödül mamaları ve olumlu ifadeler kullandığınızdan emin olun.

Onlara Diş Fırçasını ve Diş Macununu Koklatın

Kedinizin diş fırçasını ve diş macununu görmesine ve koklamasına izin verin, böylece ilk gördüklerinde irkilmesinler. Hatta herhangi bir ürünü yemek kaselerinin veya sık gittikleri diğer alanların yakınına bırakabilirsiniz, böylece nesneleri kendi zamanlarında inceleyebilirler.

Kedilerde Ağız ve Temizliği Önemi

Fırçayı Önce Diş Macunu Olmadan Kullanın

Kedinizin sürece alışması için diş temizliğinin tüm unsurlarını yavaş yavaş tanıtın. Kediniz onları tutmanızdan memnun olduğunda, önce fırçayı diş macunu olmadan kullanın. Böylece enseleri gibi daha rahat hissettikleri bölgelere fırçayla dokunabilir ve fırçayı yavaşça ağızlarına doğru hareket ettirebilirsiniz.

Diş Macununu Tanıtın

Pek çok farklı kedi diş macunu çeşidi vardır ve kedinizin tercih ettiği bazı şeyler olabilir. Kedinizin diş macununu fırçaya koymadan önce kontrol etmesine izin verin ve ardından tat ve kokuya aşina olduklarında diş fırçasına ekleyin. Kediniz kullanacağınız diş macununu beğenmez ve tepki gösteriyor ise veterinerinizden farklı bir macun önermesini isteyin.

45 Derecelik Bir Açıyla Fırçalayın

Kediniz diş fırçasına, diş macununa ve ağzını tutup dokunma hareketinize alıştıktan sonra fırçalamaya başlayabilirsiniz. Yaklaşık 45 derecelik bir açıyla, nazikçe fırçalamalı ve tüm dişlerine ve diş etlerine ulaştığınızdan emin olmalısınız.

Kedi Ağız Sağlığı Ürünleri

Kedinizin Dişlerini Ne Sıklıkla Fırçalamalısınız?

Sağlık uzmanlarına göre, kedinizin dişlerini haftada en az üç kez fırçalamalısınız. Bu, zamanla kedinizin ağzında plak oluşumunu veya diğer sorunları önlemeye yardımcı olacaktır.

Haftada bir, günde bir kez dişlerini fırçalamaya başlayarak yavaş yavaş rutinlerine sokun, bu şekilde kediniz dişlerinin fırçalanmasına alışacaktır. Ayrıca, kediniz için çok fazla bir değişiklik gibi görünmemesi için her zamanki kedi bakım rutininize bir adım ekleyebilirsiniz.

Kedinizin Dişlerini Nasıl Sağlıklı Tutabilirsiniz?

Kedinizin dişlerini sağlıklı tutabilen sadece dişlerini fırçalamak değildir. Ağız sağlığını korumak için kullanabileceğiniz başka yöntemler de vardır.

Örneğin:

• Herhangi bir bakteriden kurtulmak için mama ve su kaplarını her gün temizleyin.
  • Kontroller için veterinerinizi düzenli olarak ziyaret edin.
  • Kuru mamaları mama kaplarına dahil edin.
  • Onlara ara sıra ağız sağlığına yardımcı olmak için özel olarak tasarlanmış diş çiğneme veya tedavisi sağlayın.

Sonuç

Yazımızı baştan sonra okuduysanız; artık kedilerde diş temizliği için kedinizin dişlerini nasıl temizleyeceğinizi biliyorsunuz. Tıpkı bizim gibi kedilerin de sağlıklı kalmak ve ağrıya neden olabilecek sorunlardan kaçınmak için düzenli bir diş sağlığı rutini olması gerekir.

Sizinle paylaştığımız adımların hepsini yapmak, sevimli dostunuzun sağlıklı bir yaşam sürmesine yardımcı olacaktır. Kedinizin bakımı hakkında daha fazla bilgi için PatiKule Blog paylaşımlarımızı okumaya devam edin.