Kedi Kısırlaştırma Neden Gerekli?

Kedi Kısırlaştırma Neden Gerekli?

Kedi kısırlaştırma sevimli dostlarımız kedilerin sağlığı için oldukça önem taşıyor. Kedi sahipleri için kısırlaştırmaya karar vermek aslında bir tercih meselesi değildir. Çünkü ev ortamında yetişen kediler eğer kısırlaştırılmazlarsa bu onlar için ciddi sorunlara yol açabilir. Kedi sahibi olduğunuzda kısırlaştırma da onun bakımı için büyük öneme sahiptir. Kedinizin sağlıklı olması ve uzun ömür geçirmesi adına kısırlaştırılması gereklidir. En çok 10 aylık olduğunda kısırlaştırma operasyonu yapılmalıdır.

Kedi Kısırlaştırma Niçin Önemli?

Kedi kısırlaştırma ilk olarak istenmeyen gebeliklerin önlenmesi açısından önemlidir. İçgüdüsel olarak kediler çiftleşme isteğini çok fazla duyarlar ve hamile kaldıklarında da yavru sayıları oldukça fazla olabilir. Kedinizin hamile kalması sonucunda yavrulara bakmak sizin için sorun oluşturacaksa bu durumu yaşamamak için kısırlaştırma yapılmalıdır. Sadece dişi kediler için değil erkek kediler de kızgınlık dönemlerinde huysuzlaştıkları ve dişi aradıkları için yine bu durum sorun oluşturacaktır.

Kedi Kısırlaştırma

• Kısırlaştırma ile kedilerde üreme hormonu azalacaktır. Özellikle erkeklerde bölge işaretleme ve saldırganlık gibi durumlarda da azalmaya sebep olur. Kavga veya saldırgan hareketlerden kedinizin uzak durması ömrünün uzamasında etkilidir.

• Dişi kedilerde kısırlaştırma kanser, pirometra, metritis başta olmak üzere rahim ve yumurtalık hastalıklarının riskini önemli ölçüde azaltır. Aynı zamanda meme kanseri olma riski de önemli ölçüde azalır.

• Erkek kedilerde yaygın görülen testosteronun yol açtığı rostatit, perianal adenomlar, perineal herniler gibi hastalıkların riski azalır.

Kedi Kısırlaştırma Ne Zaman Yapılmalı?

Kedi kısırlaştırma için doğru anda karar vermek kedinizin sağlığı açısından önemlidir. Bu konuda nöbetçi veteriner PatiKule tarafından size en uygun zaman hakkında bilgi verilecektir. Ancak genel olarak cinsel olgunluğa ulaşmadan hemen önce yani yaklaşık olarak altı aylıkken kısırlaştırma yapılır. Bunun yanında 10 aylık oluncaya kadar da kısırlaştırma yapılabilir.

Doğru Zamanda Kedi Kısırlaştırma

Erkek kediler için iki testisin çıkarılması ile kısırlaştırma yapılır. Dişi kedilerde ise uterus ve iki yumurtalığın çıkarılması ile müdahale gerçekleşir. Cerrahi bir operasyon olmasına rağmen günümüzdeki imkanlar çerçevesinde son derece kolay geçen bir operasyondur. Operasyon sonrasında veterineriniz tarafından size söylenecek olan noktalara kediniz açısından dikkat etmeniz kısa sürede kedinizin iyileşmesini sağlayacaktır.