Kedi İç Parazit Hapı

Kedi iç parazit hapı kedilerde sık görülen iç parazitin tedavisinde kullanılan bir ilaçtır. Parazitler kedilerde doğuştan var olabilen mikroorganizmalardır. Bu mikroorganizmaların giderilmesi için parazit hapı etkili sonuçlar göstermektedir.

İç Parazit Hapı Neden Kullanılır?

Kedi iç parazit hapı kediler için özel olarak üretilen ve direnç seviyesi yüksek ilaçtır. İç organlarda yaşayan parazitlerin tedavisi dış parazitlere göre daha uzun sürebilir.

Kedi İç Parazit Hapı

Parazit hapının kullanılması için hapın ufalanarak kedinizin mamasının içine koyulması yeterlidir. Hap kısa sürede etkisini gösterecektir. Etkisinin görmek için dışkı kontrolü yapabilirsiniz çünkü dışkısında gözle görülür ince küçük kurtçuklar fark edilebilir. Veteriner hekim tarafından söylenen süre boyunca ilacın kullanılması gerekir. İlacın etki etmesi için önemli noktalardan birisi parazitlerin olgunlaşma dönemine denk gelmesidir.

Parazit İğnesi

Parazitler çoğunlukla kedinizin bağırsaklarında yumurta bırakarak üremeyi sürdürür. Bu yüzden de kedinizin dışkısında kurtçuklar görülmeye değin ilacı kullanmanız gerekir.

İç parazit hapı özellikle başlangıç düzeyinde veya orta düzeydeki mikroorganizma oluşumlarında etkili sonuçlar verebilir. Ancak bu tedavi yöntemi dirençli olan parazitler ya da enfeksiyona yol açmış parazitler için yeterli gelmeyebilir. Bu durumda ise Bahçeşehir gece çalışan veteriner PatiKule’den yardım alarak parazit aşısı yaptırabilirsiniz. Aşılar, ilaçlara kıyasla daha yüksek etkiye sahiptirler ve yeni parazitlerin de oluşmasını engeller.

İç Parazit Olduğu Nasıl Anlaşılır?

Kedi iç parazit hapı kullanmak için kedinizde iç parazit olup olmadığını anlamak istiyorsanız onu gözlem altında tutabilirsiniz. Dikkatli şekilde yapacağınız gözlem ile parazit tespiti yapabilirsiniz. İlk belirti kedinizin dışkısındaki farklılıktır. Kanlı kurt veya solucan benzeri küçük canlılar görüyorsanız kedinizde iç parazit oluşmuş demektir. Bunun yanında iç parazit olan kediler sıklıkla kusarlar.

Kedi Parazit Aşısı

Özellikle mama yedikten sonra kusma görülüyorsa bu durum kedinizin iç parazit yaşadığına dair güçlü bir belirtidir. Beslenmeyle ilgili olarak bir diğer belirti de mama yemesine rağmen kedinizin kilo kaybetmesidir. Son olarak kedinizin diş etlerini de kontrol etmelisiniz. Sağlıklı kedilerin diş etleri pembeye yakın tonlardadır. Ancak iç parazit olan kedilerin diş etlerinde matlık meydana gelir ve soluk bir görünüm oluşur.