Kedi Arı Sokması Sonrasında Ne Yapılır

Kedi Arı Sokması Sonrasında Ne Yapılır?

Kedi arı sokması tehlikeli bir durum oluşturabilir. Tıpkı insanlarda olduğu gibi kedilerde de arı sokması durumunda yapılması gerekenler bilinmelidir. Arıların iğneleri fiziksel olarak çok can yakıcı olabilir. Bunun yanında göz ve çevresi gibi çok daha hassas bölgelerde sokulma meydana gelmesi hayati sonuçlar yaratabilir.

Bu gibi durumlarda acil veteriner müdahalesi gerekebilir. Bahçeşehir Veteriner Acil hizmetleri sunan PatiKule Veteriner Kliniği ile iletişime geçebilirsiniz. PatiKule; gece çalışan veteriner konseptinde hizmet vermektedir.

Kedi Arı Sokması Sonrasında Ne Yapılır

Kedileri Arı Neden Sokar?

Kedi arı sokması durumu özellikle bahar ve yaz aylarında dışarısı ile teması olan kedilerde sık görülür. Bu bakımdan bahçede, balkonda veya pencere kenarında sık vakit geçiren kediniz varsa arılar tarafından saldırıya uğrayabilir.

Arı sokması, arıların kendilerini korumak ve düşman olarak algıladıkları canlıları da etraflarından uzaklaştırmak içindir. Kediler, arıların soktuklarını bilemeyecekleri için çevrelerinde arı gördüklerinde oyun amaçlı rahatsızlık verebilirler. Arılar ise bu duruma genelde sokma ile yanıt verirler.

Eğer kediniz arı tarafından sokulursa canı yandığı için hırçın davranışlar sergilemeye başlar. Sonrasında ise arının soktuğu yerde şişlik meydana gelir. Kızarık deri ve alerjik reaksiyonlar da bu aşamada görülebilir. Bu durumda ilk olarak yapılması gereken şey arının iğnesinin çıkarılmasıdır.

kediniz arı tarafından sokulursa hırçınlaşacaktır

Sorunsuz ve hızlı işlem yapılması için de bu durumda Avcılar acil veteriner olarak hizmet veren PatiKule’ye başvurabilirsiniz. Özellikle ağız, burun ve göz gibi kısımlarda arı sokması tehlikeli sonuçlar oluşturabilir. Bu yüzden arı sokması halinde vakit kaybetmeden veteriner hekime başvurmalısınız.

Arı Sokması Nasıl Sonuçlara Yol Açar?

Kedi arı sokması durumunda tehlikeli sonuçlar görülebilir. Bazen hafif belirtiler görülse de yine arı sokmasının ciddi sonuçları olabileceği unutulmamalıdır. Özellikle tehlikeli olan durumlarda şu belirtiler görülür;

• Dudak ve yüz çevresinde ani büyüklük ve şişlik
• Boğazın şişmesi ile nefes alışverişte güçlük
• Salgı miktarında artış, ağızda mavi ve sümüksü madde görülmesi
• Nabız yükselmesi ve düzensiz nabız
• Kan dolaşımında bozukluk.

Bahsedilen bu belirtilerden bir tanesi bile tehlikeli sonuçlara yol açabileceği için mutlaka kısa süre içinde tedaviye başlanmalıdır. Veteriner tarafından yapılacak muayene arı iğnesinin çıkarılması ve duruma göre sakinleştirici ağrı kesici krem vermek olacaktır. İşlem başarılı şekilde yapıldığında arı sokmasının belirtileri kısa süre içinde geçecek ve kediniz sağlığına kavuşacaktır.