Evcil Hayvan Çip Randevu

Evcil Hayvan Çip Randevu

Evcil hayvan çip takma zorunluluğu için son tarih 2022 itibariyle doluyor. Bu yüzden kedi, köpek ve gelincik evcil hayvan sahipleri ceza ödememeleri için mikroçiplerini yıl sonuna kadar taktırmaları gerekiyor. Ancak süre kısıtlı olduğu için mikroçip işlemleri için randevu gerekebilir.

Evcil Hayvan Çip Randevusu PatiKule Veteriner Kliniği

Mikroçip Nerede Takılıyor?

Evcil hayvan çip taktırmak için iki seçenek hayvan sahiplerine sunulmuş durumda. İlki ikamet edilen ilçedeki Tarım İlçe Müdürlükleri, diğeri ise veteriner klinikleri. Tarım İlçe Müdürlükleri’nden yapılacak olan işlemler için çok uzun süreler beklemek gerekebiliyor. Ayrıca mikroçip taktırmadan önce evcil hayvanınızın aşılarının da olması gerekli. Bu aşılar; parazit, karma ve kuduz aşısı olarak biliniyor. Ancak ilçe müdürlüklerinde yoğun talep yüzünden aşılar da kalmamış olabiliyor.

Bu yüzden PatiKule Veteriner Kliniği gibi alanında uzman ve evcil hayvanınız ile en iyi şekilde ilgilenecek bir klinikte çip taktırma işlemini yapabilirsiniz. Bunun için ise randevu alabilir veya 7/24 açık olmasından yararlanabilirsiniz.

Mikroçip İçin Randevu

Mikroçip taktırmak için veterinerden randevuyu kolayca alabilirsiniz. Randevu sayesinde hem evcil hayvanınız için mikroçip ayrılacak hem de gerekli hazırlıklar yapılacaktır. İlçe müdürlüklerinde ise bu türden bir imkanınız bulunmuyor. Bu da gün içinde uzun saatler boyunca çip sırasının gelmesini beklemenize neden olabilir. Ayrıca özel veteriner kliniğinde işlemlerinizi yaptırdığınızda evcil hayvanınızın genel sağlık durumu da kontrol edilebilecek, mevcut veya olası hastalıklara yönelik de önlemler alınabilecektir.

Kedi Mikroçip - Köpek Mikroçip - Tavşan Mikroçip
Kedi Mikroçip – Köpek Mikroçip – Tavşan Mikroçip

Mikroçip Neden Takılıyor?

Evcil hayvan çip sayesinde kayıt altına alınarak böylece kimlik kazanmış oluyor. Pasaporttan farklı olan bu çipler, hayvanın derisinin altına yerleştirildiği için yaşamı boyunca kimlik bilgilerinin çip tarafından erişilebilir olmasını sağlayacak. Bu sayede evcil hayvanlar veterinere gittiklerinde veteriner tarafından kolayca sağlık ve hastalık geçmişleri öğrenilebilecek. Bunun yanında kaybolma halinde de bulunması sonrasında çipte yer alan sahiplik bilgileri ile sahibine ulaşmak da çok kolay olacak.

Çip aynı zamanda evcil hayvanın sokağa atılması halinde de tespit edilmesi durumunda sahibine cezai yaptırım uygulanmasını sağlayacak. Böylece evcil hayvanlar daha güvende olabilecekler. Pirinç büyüklüğünde olan çip takımı acısız ve dakikalar içinde tamamlanıyor.