Büyümeyen Köpek Cinsleri Nelerdir?

Büyümeyen Köpek Cinsleri Nelerdir?

Büyümeyen köpek cinsleri küçük yapıda köpek severler tarafından tercih ediliyor. Bu köpeklerde kucakta taşınabildikleri ve daha az tüy döktükleri için popülerlik taşıyor. Özellikle küçük evlerde de büyük ırk köpeklere göre daha kolay bakılabiliyorlar.

Pomeranian Boo

Büyümeyen köpek cinsleri arasında ilk öne çıkan bu tatlı ırk, tüy yumağı görüntüsü ile çok tatlı bir görünüme sahip. Sahiplerini seven ve oyun oynamaktan da hoşlanan bu ırkın belki en büyük olumsuz tarafı biraz fazla sesli yapıya sahip olmaları. Bu bakımdan özellikle apartmanda bakarken komşularınız rahatsız olabilir.

Pomeranian Boo

Poodle Toy

Filmlere de sıklıkla konu edinen Poodle Toy ırkı, atletik ve çok zeki köpeklerdir. Kıvırcık tüyleri kendilerine çok sevimli bir görünüm verir. Kısa tüyleri sayesinde de tüy dökmeleri azdır. Ortalama olarak boyları ise 25 – 26 cm aralığındadır.

Poodle Toy

Shih–Tzu

Basık burunları ile dikkat çeken bu ırk, sevimli görünümü ile birlikte küçük köpek ırkları arasında sıklıkla tercih ediliyor. Tüylerinin sağlıklı olması için düzenli bakım gerektirirken aynı zamanda küçük boylarına rağmen sahiplenici yapıda olmalarından kaynaklı cesur özellikleriyle de dikkat çekiyorlar.

Shih–Tzu

Chihuahua

Meksika kökenli olan bu köpekler ortalama 6 kilo ağırlığa sahipler. Dünyanın en küçük köpeği unvanını da taşıyan bu ırk, boyutuna göre uzun ve sivri kulakları ile dikkat çeker. Boyuna rağmen son derece cesur olan Şivava, sahibine karşı da çok sadıktır. Genel olarak kucakta taşınmayı sevmez ancak kucak eğitimi verildiğinde sorunsuz taşınabilir.

Chihuahua

Yorkshire Terrier

Yüzünü de kapatan kabarık tüyleri ile en sevimli köpek türleri arasında yer alan bu ırk, enerjik yapısı ve cesur kişiliğiyle biliniyor. Büyümeyen köpek cinsleri arasında en popüler ırklardan olan Yorkshire Terrierler dikkat ve ilgi isterler. Bu bakımdan sahiplerini özlerler ve sahipleri ile sık oyun oynamayı isterler.

Yorkshire Terrier

Pug

Çok komik yüz hatları ile tercih edilen Pug ırkı da küçük köpek isteyenler tarafından tercih ediliyor. Büyük kafaları ve basık yüzleri ile ilgi çeken Pug ırkının ise hastalıklara karşı bağışıklığı diğer cinslere göre daha düşük. Ancak Ispartakule Veteriner PatiKule tarafından sunulacak veteriner hizmetleri ile Pug köpeğinizin ya da diğer cins köpeklerinizin ihtiyaç duyduğu bakımları sorunsuz karşılayabilirsiniz.

Pug