Kedinin Kızgınlığı Nasıl Geçer?

Kedinin kızgınlığı geçmesi için çeşitli yöntemleri deneyebilirsiniz. Kedilerde kızgınlık döneminde sakinleştirmek için bazı noktalar bulunur. Özellikle kızgınlık döneminde huzursuzluk hissetmesi, stres yaşaması veya sinirlenmesi bu dönemde kendisini rahatsız hissetmesine yol açar.

Kedilerde Kızgınlık Ne Kadar Sürer?

Kedilerin kızgınlığı iç güdüsel olarak çiftleşme isteklerinden kaynaklıdır. Yaklaşık olarak da 1 hafta içinde kızgınlık dönemi biter fakat bu durum kızgınlık döneminin nasıl geçtiğine de bağlıdır. Eğer kedi çiftleşirse bu süre 9 güne kadar da uzayabilir.

Kedinin Kızgınlığı Nasıl Geçer?

Kızgınlık Dönemi Nasıl Anlaşılır?

Kedinin kızgınlığı anlamak için çeşitli yöntemler bulunur. Bu belirtilerin dikkatli şekilde takip edilmesi ile kızgınlık döneminde olup olmadığını anlamak olasıdır. Bu belirtiler şu şekildedir;

• Yüksek sesli miyavlama,
• Dikkat çekmek için ani hareketler,
• Kuyruğun sürekli olarak dik durması,
• Gezme ihtiyacının artması,
• İdrar püskürtmek temel belirtiler olarak kabul edilir.

Kızgınlık döneminin aynı zamanda cinsiyetlere göre farklılık gösterdiğini de unutmamalısınız. Dişi kediler için kızgınlık dönemi genelde 6 aylıkken meydana gelmektedir. Bazı kedi cinslerinde ise bu süre 4 aya kadar inebilir.

Kedilerde Kızgınlık Dönemi

Kızgınlık Dönemini İyi Geçirmek İçin Yapılacaklar

Kedinin kızgınlığı ve bu dönemi hassas bir dönem olduğu için bu dönemi en iyi şekilde atlatmak için bazı noktalara dikkat etmelisiniz. Bu dönemdeki kediyi uysal hale getirmek için şu yöntemleri deneyebilirsiniz;

• Kedinizle bu dönemde oyun oynamak sakinleşmesi ve kendisini iyi hissetmesi için yararlı olacaktır. Kediler içgüdüsel olarak avcı oldukları için özellikle yakalamaya dayalı oyunlardan büyük keyif alırlar.

• İdrar püskürtmelerine karşı etrafın kirlenmemesi için kedinize özel alan hazırlayabilirsiniz.

• Bulunduğu ortama yabancıların gelmesi kendisini stres altında hissetmesine yol açacaktır. Bu bakımdan stres yaşamaması için bu dönemde çok fazla misafir kabul etmeyebilirsiniz.

• Korkmaması için yüksek sesli müzik dinlemek gibi eylemlerden kaçınılmalıdır.
Bu yöntemler kızgınlık döneminin tamamen sakin geçmesini sağlamaz çünkü bu dönem hormonların baskısı ile birlikte kedilerin başka bir yapıya bürünmelerine yol açar. Bu yüzden uzman desteği almanız gerekebilir. PatiKule Veteriner Kliniği ile iletişime geçerek kedinizin kızgınlık döneminin daha rahat ve sakin geçmesini sağlayabilirsiniz.

7/24 Avcılar Veteriner PatiKule