Köpeklerde Uyuz Belirtileri
Uyuz köpek tedavisi için Acil Veteriner PatiKule

Köpeklerde Uyuz Belirtileri

Köpeklerde uyuz belirtileri özellikle yaz aylarında daha baskın şekilde görülebilir. Köpeklerde genel olarak sık görülebilen bu deri hastalığının belirtilerinin doğru takip edilmesi hastalığın tedavisi için önemlidir.

Köpeklerde uyuz belirtileri. Köpeğiniz uyuz olmuş olabilir mi?

Köpeklerde Uyuz Nedir?

Köpeklerde uyuz belirtileri için öncelikle uyuz hastalığının ne olduğunun anlaşılması yararlı olacaktır. Birkaç farklı akar türünün deride meydana getirdiği bu hastalık bulaşıcıdır. Akarlar deriye girerek kaşıntı, döküntü ve tüy dökülmesine yol açar. İleri seviyedeki uyuz hastalığı bağışıklık sisteminin zayıflamasına bile yol açabilmektedir. Köpeklerde sarkoptik ve demodektik uyuz en sık görülen uyuz türüdür.

Sarkoptik uyuz deri yüzeyinin altında yuvalanmış parazitlerden kaynaklıdır. Bu parazitler köpeğin derisine gömülüdür ve deriden beslenirler. Bu parazitler insanlara da bulaştıkları için dikkatli olunmalıdır. Parazitler deriden beslendikleri için yoğun şekilde kaşıntıya yol açarlar. Özellikle bacak ve göbek bölgesinde aşırı miktarda tüy dökülmesi görülür. Sarkoptik uyuz belirtileri şu şekildedir;

• Şiddetli şekilde kaşıntı
  • Tüy dökülmesi
  • Kendiliğinden açılan yaralar

Demodektik uyuz ise köpeğin kıl köklerinde yaşayan parazitlerden kaynaklıdır. Çoğunlukla bu parazitler yavru köpeklerde daha sık görülür. Özellikle bağışıklık sistemi tam gelişmemiş yavru köpeklerde yaygın olarak rastlanır. Parazitler, bağışıklık sistemi zayıf olan köpeklerde görüldüğü için kısmen yaşlı köpeklerde de oluşabilirler. Bu uyuz türünün belirtileri ise şu şekilde;

• Tüy dökülmesi
  • Yüz ve baş bölgesinin patileriyle ovulması
  • Deride kızarıklık
  • Derinin aşırı yağlanması
  • Deride kabuk çıkması
  • Patilerde şişlik

Uyuz Nasıl Tedavi Edilir?

Köpeklerde Uyuz belirtileri fark edildiği andan itibaren tedaviye başlanmalıdır. Bu konuda Ispartakule Acil Veteriner PatiKule‘den destek alabilirsiniz. Uyuz tedavisi için öncelikle uyuz türünün tespiti yapılır. Tedavi yöntemi ise enjeksiyonlar, oral ilaçlar ve ilaçlı banyoyu içerebilir. İlaçlı banyo parazitleri şok etkisiyle öldürmek için etkilidir.

Derideki parazitlerin ölümü hedeflenir. Topikal ilaçlar ise lokal olarak köpeğinizin cildine uygulanır. Bu uygulama sonucunda ise parazitler zamana yayılarak ölürler. Genel olarak ilaçların kullanımı ise iki haftada bir kez olacak şekildedir. Oral ilaçlar ise köpeğinize ağızdan verdiğiniz ve yine parazitleri öldürmeyi amaçlayan ilaçlardır. Tedavi süresinde ve sonrasında ise köpeğinizin temas ettiği eşyalar atılmalı veya iyi şekilde dezenfekte edilmelidir.